Öğretmenlerin Teknolojiyi Kullanımı?

Bir önceki ayımda öğretmensiz hiç bir eğitimin yararlı olacağını düşünmüyorum demiştim fakat bir eğitimde sadece öğretmenle mi olur?

Hayır!

Cevap aslında çok açık net …aklımıza hemen bu soru geliyor değil mi?

Öğretmen +”?”   bu simge o kadar çok şeyi ifade ediyor ki peki günümüzdeki öğretmenler o simgeye ne kadar değer veriyor yada ne kadar yanında tutuyor

Öncelikle tabi ki öğretmen gelişen teknolojiyle birlikte eğitimini sürdürüp öğrencilere  kolay ve hızlı bir şekilde öğrenme sağlamaktan sorumludur. Bireysel farklılıklar ve imkan şartlar göz önünde bulundurularak öğretmen  eğitimi daha da kaliteli hale getirmelidir.

Öğretmenler derste projeksiyon yardımıyla bir düz sunuyu sunuş yoluyla anlattığı zaman teknolojiyi kullandım deyip nasıl da mutlu oluyor..

kitaplar-artik-ogretmenlerin-cebinde-4095667_o

Biz böteciler olarak tasarladığımız o kadar derse ait o kadar yazılımları sadece hardisklerimiz de yedeklerimizde tutuyor hatta kimisinde siliyoruz…

Peki e öğrenme ortamları eğitsel yazılımlar videolar falan filanlar bunar nerede bir dönem boyunca staj yaptığım okulda bir çok şey öğrendim bunlardan bir tanesi ise acı vericiydi öğrencilere bir yazılım hazırladım ve onların bu yazılımı incelemelerini istedim

Öğrencilerin çoğu “hocam bilgisayarda böle şeyler yapılıyor muydu” şeklinde sorularıyla karşılaştım bunlar 7-8 sınıf öğrencileri ve bugüne kadar böle bir şeyle hiç karşılaşılmamış…

Avrupa da ise öğrenciler deney üstüne deney ellerinde kameralar gözlem yapıyorlar bilgisayarlarında araştırma buluş neredeyse o insanlar kendi yazılımlarını kendileri tasarlıyor..

Bize de Eğitim de biz kotuyuz demek kalıyor..

Peki bu kim suçu…Devletin mi hayır….Bir bilgisayar hocasının laboratuvarı yok Erzincan da bir köy okuluna atanıyor..

Ne yapabilirim düşüncesiyle sırf öğrencilere bilgisayarı anımsatmak konularını görsel anlatmak adına kartondan bilgisayarlar yapıp kendine bir laboratuvar hazırlıyor…

Hepimiz bu kadar duyarlı olsak bu seviyeyi de öğrenilmiş çaresizlik olan bu eğitim kötü düşüncesinde ortadan kaldırabiliriz..

Öretmenler bu tarz materyallere çalışmaya   ZAMAN KAYBI, SINIF KALABALIK,DERS YETMEZ,BİLGİSAYARIM BOZUK,  gibi bahanelerle soğuk bakıyor.

Birçok okulda alınan akıllı tahtalar poşetlerinden bile açılmıyor. Biz bilmiyoruz deniliyor..

Hizmet içi eğitimler gerçekten işlevine uygun gerçekleşmiyor…

Aslında biz nasıl ki bir tarih Türkçe matematik gibi derslerde ön bilgimiz olması gerekiyorsa öğretmen olarak diğer branş öğretmenlerinin de azda olsa bilgisayara karşı beceri düzeylerini artırmaları gerekiyor…

Öğretmenlerin amacının dersi müfredata göre ilerleyip bitirmekten ziyade hedefleri nasıl daha kolay ve kalıcı olarak gerçekleştirebilirim düşüncesine girmeleri gerekiyor. Ve bizimde Öğretmenlerimize yaptığımız bu materyalleri tanıtmamız bilgilendirmemiz gerekiyor

Categories: Yazılarımm | Yorum bırakın

Yazı dolaşımı

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Okan Alkan

beyin bedava...

Muharrem AydIN

BİR BÖTE MEZUNU