3D Ortamlarda Egitim

3.Boyutlu sanal ortamlar…

Yakın zamanların 3 boyutlu filmleri 3 boyutlu oyuncakları vs .. oldukça insanların dikkatini çekmişti. Çünkü insanoğlu her zaman gerçekçi şeylerden hoşlanır tad alır.

Peki oyun duyduk, film duyduk  da bu ortama dedikleri de ne?

Kendi objelerini kendin yap dünyanı yarat hatta bu ortamların bir tanesini ismi de ilginçtir ki Secondlife ikinci yaşam demek

Evet evet yanlış duymadınız ikinci yaşam bende ilkönce basit bir inşaat programı  gibi bir şey benim nasıl olurda ikinci yaşamım olur?

Ama her zamanki gibi yanılmışım…

O anda avatarını evini yaratman özgur olman istediğini istediğin gibi değiştirmen  insanı bağımlı ve mutlu yapıyor..

Peki bölesine bağımlı ve mutlu eden bir şey NEDEN EGİTİMDE KULLANILMASIN?

Örneğin  benim kişisel görüşüm öğrencilerin sıkça kavram kargaşası yaşadığı ve konular itibari ile 3 boyuta yatkın en önemli ders KİMYA olmalı insanların anlayamadığı o kimyasal bağlar  sanki bu ortamda çözülecek gibi

Ama neden kullanılmasın ki öğrenci molekülün içerisinde geçiyor etrafında elektronlar dönüyor .Etrafıma biraz bakındım fakat bu konuda çalışmalar Türkiye’de çok fazla yok bu dalda

Hep oyun tasarım tanıtım gibi şeylerde kullanılmış.

Fakat bir yandan da bu ortamların düz bir sunum ortamının hazırlanması şeklinde yapılıp sadece ortamı bundan ibaretmiş gibi kullanılırsa düz bir sunumun 3 boyutlu ortamda yapılan duz bir sunumda hiç bir farkı olmuyor.

Bence 3 boyutlu ortamı amacına uygun bir şekilde verimli kullanmak gerekli normal bir  yazılımda yapılacak öğrenmeyi  orada yapmak boşa kürek çekip o zahmete katlanmak ama bir kaç nesne ile öğrencileri o dersin içine çekmek ise kazanımlara kısa yoldan ulaşmak demek..

Amacına uygun kullanıldığı surece bizim için yararlı  bir tasarım programlarıdır…

Categories: Yazılarımm | Yorum bırakın

Yazı dolaşımı

Yorum bırakın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Okan Alkan

beyin bedava...

Muharrem AydIN

BİR BÖTE MEZUNU